Quan em demanen què és el que caracteritza un lied, una de les primeres coses que dic, sinó la primera, és que perquè hi hagi un lied cal que prèviament hi hagi un poema que mogui el compositor a escriure la seva cançó. Un poema escrit dos dies, dos anys o dos segles abans que el compositor el llegeixi. Però escrit prèviament, aquesta és la paraula clau.
Per escriure aquest article he fet un repàs mental dels crims entre consanguinis que recordava, tant de ficció com de reals. A les novel·les de gènere negre, segurament els més habituals són els crims entre germans; per gelosia (i sovint són homicidis, més que no assassinats), o per assolir el poder. També hi ha fills que maten els pares per arribar al poder o per heretar [...]
Imagineu que sou al jardí, a la primavera, i us adoneu que les flors han perdut el color i l'aroma, que el sol no escalfa i que la terra està eixuta. Imagineu que llavors us adoneu que a la primavera no li passa res, està radiant, com sempre, i que és la vostra mirada la que ha canviat, que és la vostra tristesa la que us impedeix d'apreciar la bellesa.
Heinrich Panofka va ser conegut sobretot com a professor de cant; el 1842 va fundar a París una acadèmia amb el tenor Marco Bordogni i el 1855 va publicar el seu mètode L'art de chanter. També va ser conegut com a crític musical; escrivia, per exemple, a la «Neue Zeitschrift für Musik», dirigida per Schumann, o a la «Revue et gazette musicale» (un article seu del 1838 [...]
La pianista Marion Stein va néixer el 1926 a Viena, en una família jueva. El 1938 van marxar d'Àustria cap a Anglaterra fugint del nazisme; allà, a Londres, va estudiar al Royal College of Music. Va començar una carrera com a concertista, que va abandonar quan es va casar als vint-i-tres anys amb George Lascelles, comte de Harewood i nebot de Jordi VI; els havia presentat un [...]