Si sou aficionats a la fotografia, haureu reconegut la marca Voigtländer en la càmera que il·lustra l'article, una de les marques més antigues. L'empresa es va fundar a Viena el 1756 (l'any que va néixer Mozart!), i llavors es dedicava a fabricar instruments de precisió. Peter Wilhelm Friedrich Voigtländer, el net del fundador, va produir el 1840 el primer objectiu fotogràfic calculat matemàticament, i no per prova i error, com es feien fins llavors; va produir, a més, la primera càmera de metall [...]
Com us deia la setmana passada, faig vacances; per això rebeu una segona postal que, en aquesta ocasió, ens porta la veu de Fritz Wunderlich. Fa uns dies va ser l'aniversari de la seva mort, en feia cinquanta-sis anys, i dilluns va fer noranta-dos anys del seu naixement; com cada any, voldria fer-li un petit homenatge.
Benvolguts, aquesta setmana i la vinent faig vacances. Com cada any, us envio una postal des del lloc on m'estic; com sempre, amb el vist-i-plau de la tecnologia. En aquest cas, és una ciutat que ha vist néixer o treballar-hi un bon grapat de compositors i poetes, alguns d'ells habituals d'aquesta casa.
Vist des del Rin, el cingle de la Lorelei impressiona més per la seva verticalitat que per la seva alçada, és gairebé com una paret. El pas del riu és estret i la fondària, molt variable. No és estrany que hi hagi boira, ni que es desprenguin esquerdills de la roca de pissarra. Tot fa pensar que segles enrere era un punt perillós per a la navegació, i no ens estranya que una antiga llegenda parli d'una ondina que encaterina els homes amb el seu cant i els fa naufragar, com les sirenes que evita Odisseu amb la seva astúcia.
[...] David Hurwitz comença dient que allà on diu "el problema del lied" hauria de dir "el meu problema amb el lied", i confessa que és un gènere que no li agrada (es refereix al lied, a la mélodie, etc.) Fins aquí, tot normal; a la majoria d'aficionats a la música clàssica no li agrada el lied, prou que ho sabem. Diu que prefereix escoltar cançons contemporànies; fins aquí, tot normal, també. Però llavors diu, i cito tan literalment com puc, que "no té cap raó per escoltar cançons clàssiques perquè no són millors [...]